zaterdag 29 juli 2017

Elvelyckan-love



Twee duimen omhoog! Want wij zijn grote fan van de Zweedse stoffen van Elvelyckan Design!
Hoewel er in Belgiรซ al heel wat stoffenwinkels zijn die het merk verkopen, is het aanbod op hun eigen website toch van een heel andere poes. (poes-tijger, zie je wat ik daar deed? ๐Ÿ˜„).
Ok, je hebt er verzendingskosten bij die toch wel hoog zijn, maar nu ik weet dat het pakketje mooi toekomt en de stofjes heerlijk zijn om te verwerken denk ik dat ik de volgende keer eens rondvraag wie nog van plan is stoffen te bestellen. Zo kunnen we de verzendingskosten delen.
PS. Op hun website staan de prijzen in Kronen, niet in Euro's. Schrik je dus geen hoedje. Even een wisselkoers calculator openen in Google en je weet meteen wat het je zal kosten.



Ik bestelde zes verschillende stofjes en deze is de eerste die ik wou verwerken. De kleerkast hangt vol met zomerkleedje, dus ik vond het een goed idee om al voor de herfst en winter te beginnen naaien.
De Sienna-jurk van La Maison Victor staat al van vorig jaar op mijn lijstje. Nu was het een goed moment om eraan te beginnen. Voor de eerste keer een nieuw patroon naaien en ik ging al meteen voor een hack. De 'Sienna-hack'. Normaal bestaat het rugpand van dit kleedje uit twee delen. Het wordt voorzien van lintjes om de twee delen te sluiten maar ik nam twee maal het voorpand en zette het aan elkaar. De hals werken ze normaal gezien af met biaislint aan de binnenzijde. Ik tekende 1,5cm bij in de halslijn en zoomde het geheel om. Het zit goed en valt heel mooi. Hack geslaagd! 












Ja! Aan nieuwe kniekousen heb ik ook gedacht. Bij 'De zandvoetjes' in Oostduinkerke hebben ze er in alle kleuren en maten. Als je in de buurt bent, spring er zeker eens binnen!



Stof: Elvelyckan Desgin
Patroon: Sienna-jurk - LMV
Kniekousen: De zandvoetjes




Bedankt voor jullie bezoekje!
Volg mee op Facebook, Bloglovin' of Instagram.




8 opmerkingen:

  1. In zo een schattige jurk ziet je dochter er poeslief ๐Ÿ˜‰ uit!
    Blijkbaar niet de eerste keer dat we dezelfde smaak van stoffen hebben. Kocht vorige week in (super)solden de blauwe tijgers voor de zoontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dan ben ik al benieuwd naar wat jij ermee gaat maken!

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Verzendkosten zijn er boven de 52 of 55 helemaal gratis zag ik onlangs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Zweden zelf waarschijnlijk. Naar ons land was het pas vanaf €150.

      Verwijderen
  3. Mooi jurkje geworden! En zo leuk met de kniekousen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer mooi gedaan!!! Ik ben fan! En zelf ook een groot kniekousliefhebber!

    BeantwoordenVerwijderen