zaterdag 3 september 2016

Grote mensen dingen

Wat als...

... de kleerkast van de kinderen uitpuilt.
... het te warm is buiten om al aan een herfstcollectie te denken.
... je toch zin hebt om een projectje te beginnen.

Dan zoek je een nieuw proefkonijn!

Zoveel proefkonijnen lopen hier niet meer rond in huis en iets maken voor mezelf is nog net een stap te ver. Dan maar iets voor de papa van mijn snoesjes uitproberen?
Ik ging het mezelf nu ook niet direct te moeilijk maken. 
Een simpel T-shirt zou het worden.

In al mijn LMV-magazines ging ik op zoek naar een patroon maar vond er niet direct één. (Ik heb niet alle magazines...) Wel vond ik de 'Tour T-shirt'. Laat je niet misleiden, het is eigenlijk geen T-shirt. Het is een truitje met lange mouwen.
Maar geen probleem, mouwen kan je altijd inkorten.
Zo gezegd, zo gedaan.


De mouwen van het origineel patroon werden dus ingekort en omgezoomd naar de buitenkant.
De halsboord werkte ik af door gewoon naar binnen om te zoomen.
De onderkant werd met een tweelingnaald gestikt. Zo blijft de stof mooi naar beneden liggen.





En zo kon ik toch nog iets maken dat onmiddellijk draagbaar is.






Kunnen jullie mij vertellen waar ik een leuk patroon van een T-shirt voor mannen kan vinden?
Dan hoef ik deze niet steeds aan te passen.





Stof: Sweaterstof uit Modecoupon.
Patroon: Tour T-shirt uit La Maison Victor. Editie 1, Lente 2014 (met enkele aanpassingen).



Volg mij via Facebook of Bloglovin'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten