maandag 4 juli 2016

Haarrekkerpotje

We doen nog eens een DIY-projectje tussendoor dat niets te maken heeft met naaien.

Ik heb twee dochters. Eén waarvan de haren lang genoeg zijn om staartjes in te maken en de andere nog niet. En toch kom ik aan zo een buit haarrekkertjes.


Ze liggen overal in huis rond te slingeren. Vandaar mijn DIY-projectje: haarrekkerpotje. 

Eerst een vooral ben ik opzoek gegaan naar een Sonny Angel. 
Voor wie ze niet kent...

" Deze schattige geluksbrengers komen uit Japan overgewaaid en zijn echte collector’s items. De blozende wangetjes, vleugeltjes en het blote lijfje zijn kenmerkend voor een Sonny Angel. De figuurtjes van 7.5cm groot zijn verkrijgbaar in verschillende versies, variërend van dieren tot groente- en fruitsoorten. De Sonny Angels worden in een ‘blind box’ verkocht: ze zitten verpakt in een gesloten doosje. Je kan een engeltje uit een bepaalde serie kiezen, maar je weet niet op voorhand welk figuurtje je uit die serie krijgt. Jij kiest dus niet de Sonny Angel maar de Sonny Angel kiest jou!"

Zo gezegd, zo gedaan. De dochter koos een doosje uit de fruitserie en deden het thuis samen open. Ik vond het zelf wel spannend om te zien welke Sonny Angel ons had gekozen!


Trommelgeroffel


Wij kregen een Sonny Angel met een meloentje op het hoofd.
Nu moet ik eerlijk zijn, hij behoorde niet tot mijn favorieten. Als je de ananas, aardbei, appel of druifjes ziet dan weet je wat ik bedoel. Maar we hebben deze gekregen dus daarmee gaan we aan de slag. Deze Sonny Angel zal zorg dragen voor de haarrekkertjes. 



Wat heb je nodig? 
- Een Sonny Angel (of ander leuk figuurtje)
- Een overschotje verf (eender welke verf; muurverf, lakverf,...)
- Tec7 (of andere sterke lijm)
- een lege bokaal
- Penseel 
- Tandenstoker



Als het etiket van de bokaal er nog aanhangt dan leg je deze in heet water te weken. Na een tijdje komt het etiket er vanzelf af. Mocht er nog wat lijm blijven hangen, kan je die altijd met stickerverwijderaar wegwerken.

Verf het deksel in de gekozen kleur. 
Bekijk zelf hoeveel lagen het nodig heeft. 
Als je geen strepen wil zien op het deksel, kan je de laatste laag afwerken met een sponsje.

Laat goed drogen en als het klaar is plak je de Sonny Angel vanboven op het deksel. 
Let op: gebruik niet teveel Tec7 of andere lijm. Anders wordt het maar een vieze boel.
Eens de lijm opgedroogd is, kan je de zichtbare stukken ook meeschilderen met het kleur van het deksel. 
Gebruik hiervoor een tandenstoker. Zo kan je heel fijn te werk gaan. 

Ziezo, het haarrekkerpotje is klaar! 


haarrekkerpotje, haarrekkers, opbergen, DIY





Volg mij via Facebook of Bloglovin'












Geen opmerkingen:

Een reactie posten