vrijdag 8 januari 2016

Zoekzakjes

Zoekzakjes voor in de klas!
Kleuters zijn toch heel nieuwsgierige wezens en deze zoekzakjes zijn ideaal om aan hun nieuwsgierigheid tegemoet te komen.



Er zitten namelijk kleine spulletjes in: een indiaan, een klosje garen, een autootje, een armband,... kortom allemaal prulletjes waarvan je nooit weet wat ermee te doen.


Zelf tekende ik een patroon uit.



De stoffen die ik gebruikte zijn iets steviger dan gewoon katoen.


Vooraan knipte ik een gat uit waardoor de kleuters kunnen piepen.
Daarin bevestigde ik doorzichtige toile cirée.
De randen werkte ik af met biaislint.


De zakjes vulde ik op met isomobolletjes en leuke spulletjes.





Om de zoektocht nog spannender te maken, trok ik foto's van de spulletjes en maakte er zoekkaarten mee. De bedoeling is dat de kleuters de kaart eerst van het zakje halen (want deze hangt vast met een drukknop) en daarna opzoek gaan naar alle spulletjes. Als ze eentje gevonden hebben kunnen ze het aanduiden door een steentje of knoopje op de prent te leggen. 





Volg mij via Facebook of Bloglovin'








Geen opmerkingen:

Een reactie posten