zaterdag 9 september 2017

BLOGTOUR: Gratis patroon 'Bobbieshort'

Iris Rossaert, wat een straffe madam! 
Sinds januari actief in de blogwereld en hoewel er oneindig veel blogs zijn en misschien niemand op nog eentje zit te wachten, is die van haar ondertussen onmisbaar geworden. 
Voor wie hem nog niet kent, OEKEBOELEKE.
Nog geen 4 maanden geleden kwam ze op de proppen met het patroon van de Lucy-jurk die ze gratis met de wereld deelde. Voordat ze dit deed ging ze op zoek naar testers, ik was opslag verliefd op het patroon en gaf me op om te helpen testen. Hoera! Ik mocht 😉
Na al dat samenwerken en heen en weer chatten kwamen we tot de conclusie dat we op nog geen 500meter van elkaar wonen. Echt waar! Ik heb het opgezocht. 6 minuten wandelen, 2 minuten fietsen en waarschijnlijk enkele seconden met de auto maar dat zou te belachelijk zijn om die uit te halen. 
Nu, ik geloof niet in toeval en als ik zoiets meemaak ga ik er vanuit dat onze paden nog meer zullen kruisen. En gelijk had ik want een goeie 2 maanden nadat de Lucy-jurk werd gelanceerd werd er terug een oproep gepost. Testers gezocht om de Bobbieshort uit te proberen. 
Iris stuurde me een berichtje via Instagram met de vraag of ik deze ook wou helpen testen. Ik kon niet anders dan ja zeggen, ik bedoel, heb je het patroontje al gezien? Alweer was ik verliefd.


In zo een Facebook-testgroep wordt er het ÊÊn en het ander opgegooid. Foto's, vragen, nog meer foto's en vragen. Een gelukkig ook antwoorden. En zo zag ik een foto van Iris verschijnen, een foto van een nieuwe Bobbieshort waar ze aan bezig was. Heel toevallig hetzelfde stofje waar ik een Bobbieshort mee aan het maken was. Maar toeval bestaat niet dus ik stelde voor om eens af te spreken om onze kindjes samen op de foto te zetten. Zo gezegd zo gedaan! Onze eerste ontmoeting vond plaats en onze kindjes, ja die zijn heel schattig samen in hetzelfde shortje ❤









Je zou bijna denken dat het zusjes zijn! Een tweeling? Of een drieling? Want Iris heeft al een tweeling rondlopen en de wederhelft wou natuurlijk ook mee op de foto. Gelukkig had haar mama nog een toepasselijk jurkje liggen. Ja, de Lucy-jurk met lange mouwen en zebra-stof! 




Wat een mooi tafereeltje, al zeg ik het zelf. ❤

Wie zelf aan de slag wil met de Bobbieshort, dat kan vanaf nu! 
Op Iris haar blog kan je het patroon vinden, gewoon even doorklikken: 

Er zijn verschillende versies beschikbaar. Zoals jullie zien op de foto's, zien de beide shortjes er toch een beetje anders uit. Ik ging voor versie A en voegde zwarte ruffles toe. Iris ging voor versie C zonder ruffles. Een patroon met heel veel mogelijkheden.
En voor wie denkt dat shortjes enkel voor de zomer zijn, die heeft het mis! Doordat het patroon het toelaat om met verschillende stoffen te werken (katoen, tricot, wol,...), kan je een winterse versie maken en het geheel afwerken met broekkousen of kniekousen. 

Ik ben in ieder geval blij met dit nieuwe gratis patroontje in de naaiwereld!
Jullie ook? 



Patroon: Bobbieshort - Oekeboeleke
Stof: Soft Cactus - Modecoupon


Neem vooral ook een kijkje op volgende blogs die meedoen aan de blogtour:


Zaterdag 9 september
 Smospotten&snoesjes ♥ Two Owlettes

Zondag 10 september


Dinsdag 12 september

9 opmerkingen: