zaterdag 15 april 2017

Ella's rokjes

Voor wie het nog niet wist, ik hou van kleren naaien.
maar...
kleren shoppen staat zeker ook op mijn hobby-lijstje.
En bestaat er dan iets leukers dan die twee te combineren? 
😁

Ik kocht onlangs bij Mango kids een mooie wollen cardigan.
(en niet alleen dat hoor, ik kocht heel de Mango leeg 😉)
Graag wou ik die combineren met een rokje en had al een idee in mijn hoofd.

Zo gezegd zo gedaan.
Een zelfgemaakt rokje gecombineerd met een gekochte cardigan.
Het jeanshemdje had ze nog liggen van vorig jaar.
Dat maakt het samen met de twee andere stuks tot een mooi geheel.








Wie we daar tegenkomen in het veld.
Ons zusje!






Ik had natuurlijk twee gestreepte stofjes liggen en kon het niet laten om twee rokjes te maken.
Eéntje is geentje toch?





Het principe is hetzelfde als een gewone rimpelrok met ingewerkte elastiek.
Je neemt 2x de omtrek van je kind om de breedte van de rok te bepalen.
Voor de lengte meet je van heup tot knie.

De zakken die ik erop naaide zijn 15x18cm.
Ik liet ze tot onderaan de rok doorlopen zodat ze mee werden omgezoomd. 




Stof: Modecoupon
Cardigan: MangoKids
Patroon: Rimpelrok op maat



Volg mij via Facebook, Bloglovin' of Instagram






10 opmerkingen:

  1. Deze combinatie is echt super geslaagd. Ben verliefd op de rokjes heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Had ik gezien in Zara kids, maar wat ik zelf kan maken koop ik niet ;)

      Verwijderen
  3. Heel mooie outfit! Tof gespeeld met de streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik denk dat het een outfit is die veel zal gedragen worden. Nu wachten op de zon... :)

      Verwijderen
  4. Waaw, zou zo uit de winkel kunnen komen. Vind je het erg als ik dit een beetje kopieer? O:-)

    BeantwoordenVerwijderen