zondag 11 december 2016

Kerstzoekzakjes

De Sint is nog maar net de klas uit en we laten de kerstsfeer al binnen.
Voor dit jaar maakte ik een nieuwigheidje.
Kerstzoekzakjes! 
Wie niet vertrouwd is met zoekzakjes, ik maakte ze al eens eerder voor in de klas. 

Omdat bij thema Kerst mijn nadruk ligt op fijne motoriek, vond ik het leuk om specifieke kerstzoekzakjes te maken.



Zo ging ik te werk:

1. Ik at minstens 30 Kinder Surprise eitjes om voldoende verschillende kerstfiguurtjes te hebben. (Mij hoor je niet klagen :) )





2. Van internet printte ik het silhouette van een kerstboom. Dat zal de vorm van mijn zakjes worden.



3. In het midden knipte ik een cirkel. Dat dient als piepgaatje.
Verstevig de stof indien nodig.




4. Doorzichtige toile ciree knipte ik op maat om onder het piepgaatje te stikken. 





5. Leg de goede kanten van de zoekzakjes op elkaar en stik dicht. 
Laat onderaan een keergat open.


6. Verdeel de kerstfiguurtjes over de zakjes en steek ze er samen met isomobolletjes in.





7. Als laatste stap stik je het keergat dicht.








8. Zoeken maar! 



Morgen neem ik ze mee naar de klas. Eens zien of het al die kinderhandjes overleefd :)





Stof: gekregen van een mama op school! Waarvoor dank ;)
Kerstfiguurtjes: Kinder Surprise
Patroon kerstboom: Google afbeeldingen




Volg mij via Facebook, Bloglovin' of Instagram







6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Je kinderen zullen in de wolken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keitof idee! En dat kindereitjes eten, zou ik ook niet echt een probleem vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee! En ter info: je kan vaak spotgoedkoop van die figuurtjes kopen in de kringloopwinkel (alhoewel het natuurlijk niet echt een straf is om 30 van die eitjes op te eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen