zaterdag 12 november 2016

SintCity

Neen, niet Sin City, hoewel deze ook wel iets met zonden te maken heeft.
Want wie zoet is krijgt lekkers en stout is de roe!

Het is weer zover! De Sint en zijn zwarte pieten zijn in het land.
De enigste periode in het jaar waarin je jouw kind met één opmerking zover krijgt om te doen wat je vraagt. Eén soort opmerking die in veel verschillende variaties bestaat. Je kent ze wel!
"Ik denk dat Sinterklaas dat niet zo flink vindt."
of
"Zwarte piet gaat dat zien hoor."
of
"Ik weet niet of Sint en piet nog gaan langskomen bij ons hoor."

Jaja, ze werken perfect. Voorlopig toch nog ;)



De Sint in het land, dus de Sint ook in de klas. Daar kunnen we niet van onderuit!
Dit jaar knutselde ik iets nieuws voor in mijn klasje. Namelijk een SintCity.




Dit heb je nodig:
- mdf-huisjes uit de Action
- playmobilmannetjes van de Sint en zijn pieten
- zwarte verf



De mdf-huisjes moet je zelf nog in elkaar steken en in plaats van de huisjes helemaal te beplakken met stickers die erbij zitten, verf je ze in het zwart. Zo lijkt het precies nacht!


De Playmobil kan je in elke speelgoedwinkel vinden, maar ik kocht ze bij Kruidvat omdat het daar een stuk goedkoper was. 








Getest en goedgekeurd! 






Maar kijk eens hoe flink jullie samenspelen! 
Dat gaan Sinterklaas en zwarte piet leuk vinden hoor ;)






Huisjes: Action
Playmobil: Kruidvat
Idee: Pinterest




Volg mij via Facebook of Bloglovin'









2 opmerkingen: