zaterdag 19 november 2016

Ik blog 1 jaar! + GRATIS PATROON FEESTSLINGER

Smospotten en snoesjes bestaat al eventjes, maar een jaar geleden zette ik de stap en begon ik te bloggen. Ik weet het nog goed, het kleedje met 10 000 luchtballonnen was mijn eerste post.
Een handvol vriendinnen waren steeds vol lof en dat gaf mij nog meer voldoening van mijn werk.
Vandaag, 74 blogposts en een hoop extra volgers later vieren we feest! 



Bij feest horen vlaggen. Al had ik iets anders in mijn hoofd dan de traditionele vlaggenlijn.
Daarom maakte ik deze speelsere feestslinger.




Ik had nog een hele hoop restjes liggen, dus ik ging voor een feestslinger met vrolijke kleurtjes.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om met minder kleuren te werken. Zelfs zwart/wit zou niet misstaan :)

Hebben jullie zin om er ook één te maken? 
Dat kan!
Ik zette een gratis patroontje online om deze feestslinger te maken.
Download hem hieronder


Het patroon bevat 4 patroondelen. Allemaal halve vlagjes.
Je kan ze uitknippen of overtekenen op patroonpapier. 


Nu kan je vlagjes beginnen knippen. Hoeveel vlagjes je wil van elke soort, kies je zelf ;)

Let op!
- 1cm naadwaarde bijtellen.
- Het halve vlagje op de stofvouw leggen om te knippen.
- Elk vlagje dubbel uitknippen.

Eens de vlagjes zijn geknipt leg je ze met de goede kanten op elkaar.
Daarna stik je de naden dicht. Behalve de bovenkant.
Geef kleine knipje naast de draad zo zit de rand mooier.



Nu kan je ze binnenstebuiten draaien!




Om de vlagjes aan elkaar de bevestigen gebruikte ik biaislint. 
Ik bespaarde mij de moeite om ze op voorhand vast te spelden, dus stak ik ze gewoon tussen het biais alvorens ze door de naaimachine gingen. 




Klaar!



Ik wens jullie veel plezier met het patroontje en deel gerust jouw feestvreugde met mij door een foto van jouw feestslinger in een bericht via de Facebookpagina van Smospotten & Snoesjes te sturen! 

Wij genieten alvast nog eventjes verder van de vrolijke sfeer!









Patroon: Smospotten&Snoesjes
Stofjes; restjes van overal



Volg mij via Facebook of Bloglovin'

























8 opmerkingen: