woensdag 5 oktober 2016

Enveloppen uit vilt

Ideetjes van Pinterest uitwerken.
Wie doet het nu niet? 
Een inspiratiebron voor alles! En voor mij vooral om wat rond te neuzen, op zoek naar vernieuwende, leuke ideetjes die van pas kunnen komen in de kleuterklas.
Een tijdje geleden kwam ik er eentje tegen en past perfect in mijn thema: 'Bedankt postbode'.

Hier mijn versie van de vilten enveloppen. 




Handig zulke enveloppen om de kleuters te laten sorteren op kleur.

Je hebt nodig:
-vilt
-dikke mousse of andere stevige vulling
-flockfolie
-papier pons (waarmee je figuurtjes kan uitdrukken)
-textielstift

Daarmee ging ik aan de slag.


Ik knipte zonder af te meten verschillende formaten van enveloppen uit. Rekening houdend dat je ze nog dubbel moet vouwen. Zoiets dus...


Daarna dichtstikken en één kant openlaten zodat je er de voering of mousse kan tussen schuiven.



Eens ze dicht zijn kan je ze opfleuren.
Met de papier pons drukte ik uit flockfolie verschillende figuurtjes uit.
Zo kan je differentiëren en de kleuters op twee kenmerken laten sorteren. Vb. Enkel de rode brieven met een hartje mogen in de brievenbus.


Met textielstift werkte ik af.






Volg mij via Facebook of Bloglovin'










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen