woensdag 28 september 2016

Ready, set, cocoon!

Start van de herfstcollectie! 
Ik ben officieel van start gegaan met de herfstcollectie voor de kindjes.
Daarbij horen andere patronen dan degene die in de zomer gebruikt worden. Ze moeten namelijk op kniekousen of kousenbroeken passen.
Deze was er eentje die ik wou maken: 'De Cocoon-dress'
Een patroon dat je online kan kopen bij een Deense blogster. 


Een vrij simpel kleedje om te maken en toch ben ik er langer dan voorzien aan bezig geweest.
Eerst gebruikte ik een andere stof voor de ruffles in een mooie contrasterende kleur, maar helaas de stof was veel te zwaar en trok het kleedje helemaal naar beneden. 
Ik kon niet anders dan alle patroondelen weer uit elkaar te halen. 
Wat een gepruts! 
Met de ruffles uit dezelfde stof van het kleedje was het een heel pak beter.

Het kleedje zat terug in elkaar en toch was ik niet tevreden.
Aan het patroon kan je al zien dat de achterkant van het kleedje een heel stuk langer is.


En dat vond ik niet mooi bij mijn snoes....
Weer een deel van het kleedje uit elkaar halen, de onderkant bijknippen, terug omzomen... noem maar op.
Om dan uiteindelijk dit resultaat te bekomen.










Ohja! Hij past perfect bij haar nieuwe winterjas. 







Stof: Stof&co
Patroon: http://groovybabyandmama.blogspot.be/



Volg mij via Facebook of Bloglovin'




4 opmerkingen: