zondag 21 augustus 2016

Verjaardagstraktatie

Bij verjaren hoort trakteren, 
dus kroop mama weer achter de naaimachine ;)
20 kleine cadeautjes voor de kindjes in de crèche.

Nadat ik eventjes op Pinterest had rondgekeken,  
vond ik wat ik wou maken: Sleutelhangers.
Daar kan elk kind wel wat mee doen. Bijvoorbeeld aan de rugzak of boekentas hangen of aan de rits van de jas,... en als de kindjes echt geen interesse tonen, kunnen de mama's het nog stiekem zelf aan hun sleutelbos hangen :)


De wolkjes kan je het best maken met vilt of fleece. Vilt is iets steviger en gemakkelijker om te verwerken. Fleece daarentegen is wat moeilijker, maar wel lekker zacht en geeft de wolkjes dat extra 'wolk-effect'. 


Om de wolken wat op te fleuren, hing ik er kleurrijke lintjes aan. 



Ik bedacht nog een tekst voor bij de wolkjessleutelhangers en ging in Piccollage aan de slag. Piccollage is een zeer handige app om collages te maken van foto's of om dingen zoals hieronder te creëren. Je kan er foto's en prenten toevoegen, teksten bijschrijven en zelfs stickers plakken.


Alle sleutelhangers werden netjes in een zakje gestoken.




Al 1 jaar voorbij gevlogen...
Wat worden ze snel groot!





Sleutelringen: Veritas
Kleurrijke lintjes: Zeeman
Fleece: de Sleepstraat



Volg mij via Facebook of Bloglovin'





3 opmerkingen:

  1. Wat een originele traktatie! Heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel origineel! Bij ons mag dat niet zo voor elk kindje iets geven en ik vind dat best wel oké :)

    BeantwoordenVerwijderen