donderdag 4 augustus 2016

Een eigen label

Het is zover!
Na lang twijfelen heb ik eindelijk de stap gezet om eigen kledinglabels te laten maken.
Ik twijfelde omdat het uiteindelijk een hobby is. Hoe lang ga ik dit nog doen? Is Smospotten&Snoesjes iets dat zal blijven duren? En nog veel meer vragen spookten er door mijn hoofd. Maar omdat mijn concept 'Smospotten&Snoesjes' ondertussen al bijna 3 jaar bestaat, besloot ik om het toch te doen.

Ik zocht op internet de verschillende mogelijkheden.
Uiteindelijk kwam ik uit bij 'Nominette'. Daar hoorde ik al veel goede dingen over. 
De labels zijn geweven. Je kan kiezen welk type kledinglabel je wil en je ziet onmiddellijk een voorbeeld van het label.

Ik ging aan de slag.
Je kiest een type label, het lettertype, de tekst en uiteindelijk ook een kleur.
Mijn voorkeur ging uit naar een zwart label met witte tekst. Dat was totdat ik zag dat goud ook een optie was :) Twijfel, twijfel...
Ik bedacht me dat ik eigenlijk enkel kinderkleding maak en dat zwart misschien wat te hard overkomt bij al die fleurige kleurtjes (niet dat je dat ziet als ze het dragen, maar toch.)
Na alle opties te overwegen is dit het resultaat.






Wit en goud!
Ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Nu moet ik alleen nog nieuwe kleertjes maken om de labels te kunnen uittesten :)



Kledinglabels: Nominette



Volg mij via Facebook of Bloglovin'

2 opmerkingen:

  1. goeie keuze! ik kocht onlangs ook labeltjes bij nominette, zowel om dubbel te plooien als gewone. ik koos wel voor zwart en dit met zilveren letters
    nu twijfel ik om eventueel ook wit met goud te kiezen voor de lichte kleren. Ik koos nl bewust zwart omdat ik ook vaak donkere kleren maak

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan snap ik de keuze voor zwart zeker! En twee labels in verschillende kleuren zou een goede oplossing zijn.
      Ik wou ook graag een label bestellen om dubbel te plooien 'smospotten & snoesjes' kon er net niet op...

      Verwijderen