zaterdag 2 juli 2016

Pretty in peach

Rokje, naaien, Compagnie M, Lotta-skirt, knoopjes, peach

Rokjes, rokjes, nog meer rokjes...
Misschien moet ik na deze even stoppen met rokjes maken.
De kast begint uit te puilen en de kapstokken zijn bijna op :)
Maar voor dit exemplaar maak ik graag wat plaats.





Het is een variant van de Lotta-skirt van compagnie-M.
In de plaats van het voorpand met zakjes, gebruikte ik twee keer het achterpand. 
Dit rokje heeft wel zakken maar ze zijn ingewerkt in de naad zodat je ze niet kan zien.

Als extraatje zette ik een knopenrij van houten knoopjes op het voorpand.



Omdat ik met katoen werkte en ritsen nog steeds probeer te vermijden, 
heb ik achteraan een elastiek ingewerkt met knopen. Zo kan het rokje gemakkelijk vergroot of verkleind worden.



Ik gebruik geen overlock en werk af met zig-zagsteek zoals je ziet.
Maar hoe slordig het er aan de binnenkant ook mag uitzien, dat zie je gelukkig aan de buitenkant niet!






Patroon: Lotta-skirt van Compagnie-M met enige aanpassingen.
Stof: Modecoupon
Knopen: Action



Volg mij via Facebook of Bloglovin'







3 opmerkingen: