woensdag 1 juni 2016

Zakdoekenhoesje

Vandaag is het 1 juni. De laatste maand van het schooljaar is begonnen.
Het zal een drukke maand worden: Vaderdag, schoolreis, de grote schoonmaak in de klas, oudercontacten,... en voor we het weten is het daar... de laatste schooldag.
Daarom was ik deze keer op tijd om een leuk afscheidscadeautje te bedenken voor de kleuters uit mijn klas! 
Voor iedereen een zakdoekenhoesje met een tekstje aan:
"Snif snif, ik zal je missen."

zakdoekenhoesjes, restjes verwerken, cadeau voor kleuters, traktatie,

Ik maakte dit al eerder maar dan in een groter formaat. Heel handig om vochtige doekjes in te bewaren. Deze zijn mini en dus leuk om altijd bij de hand te hebben!

Zin om dit ook te maken? Zo doe je het in 10 stappen:

1. Knip een rechthoek uit papier van 16cm op 14,5cm. De zijden waar pijltjes staan getekend zijn de zijden die straks worden omgeplooid. 


2. Kies 2 stofjes. Eén voor de binnenkant en één voor de buitenkant van het hoesje.

3. Knip de beide stofjes op formaat van het patroon.

4. Zoek een bijpassend biaislint en knip 2 stukken af voor de zijden die straks zullen overplooien.

5. Zet het biaislint vast met kopspelden. 

6. En stik vast.

7. Nu dichtplooien en herhalen.

8. Als het biaislint bevestigd is, plooi je de zijden naar binnen. Maak vast met kopspeldjes.

9. Stik nu aan beide zijden op een 0.5cm van de rand. Daarna nog even zigzaggen zodat de stof niet uitrafelt. 

10. Binnenstebuiten draaien en KLAAR!


Enkel nog vullen met zakdoekjes en dat maakt het helemaal af.
Eén van mijn probeersels ben ik al kwijtgespeeld aan de oudste dochter.
Dus voor mijn klas: 1 down, 17 to go ;)





Volg mij via Facebook of Bloglovin'




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen