dinsdag 14 juni 2016

Geboortepakketjes

Als er nieuwe baby's zijn is het altijd leuk om een extra cadeautje mee te nemen en dan nog liefst zelf gemaakt! Dat kunnen slabbetjes, monddoekjes, krabwantjes en kleertjes zijn, maar ook geboortepakketjes. Daarin zitten leuke dingen die je zeker kan gebruiken voor jouw baby.
Ik heb er al enkele gemaakt.


Zie hier wat er zo allemaal in een geboortepakketje zit:


Toiletzakje
In het toiletzakje kan je vanalles kwijt. 
Als je op stap gaat kan je er zonnecrème, een lepeltje voor de groentenpap, EHBO-spulletjes,... in stoppen. Maar je kan het ook perfect thuis gebruiken als sokkenzakje. Zo blijven de sokjes dicht bij elkaar bewaard. 


Hoesje voor vochtige doekjes
Net zoals het zakdoekenhoesje kan je ook een hoesje maken voor de vochtige doekjes. Het is gewoon veel fleuriger en leuk om mee te nemen. En boeiend voor jouw baby om ernaar te kijken terwijl die ligt te wachten tot jij het pampertje hebt ververst. 


Fopspeenlint
Handig lint met clip om een fopspeen aan te hangen.
Zo heeft jouw baby/dreumes er altijd één bij de hand. En geen gedoe met fopspeentjes die op de grond vallen of kwijt geraken.
LET OP! Maak dit lintje niet te lang. Volgens Kind en Gezin maar maximum 15cm.
Laat jouw kindje ook nooit met het fopspeenlint slapen. Ookal is het niet zo lang, het kan nogaltijd rond de nek vast geraken.
Ik gebruik dit vooral als we op stap gaan, maak het vast aan de maxicosi of als ze wat ouder zijn aan een jaszak. 



Fopspeentasje
En soms maak je het wel eens mee... het fopspeenlint met fopspeen hangt nog aan de jas en de jas hadden we vandaag toevallig niet mee...
Dan heb je altijd nog het fopspeentasje. Een tasje met reserve-fopspeen dat altijd in de luiertas zit. 
Heel handig heb ik zelf al ondervonden. 


Ik ben dan misschien een meisjes-mama, dit kan ik ook voor jongens maken :)






Patroontjes:
Patroon toiletzakje: gekregen van een vriendin (waarvoor dank ;) )
Patroon hoesje voor vochtige doekjes: op dezelfde manier als hier maar dan een beetje groter.
Patroon fopspeenlint: geen, gewoon zelf een beetje uitmeten.
patroon fopspeentasje: hiervoor heb ik het toiletzakje verkleind. 

Stofjes: 
poezen: Stof en co
vosjes: Modecoupon



Volg mij via Facebook of Bloglovin'




1 opmerking:

  1. Geweldig idee. Ik ga dit onthouden. Het ziet er erg leuk uit. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen