zondag 12 juni 2016

Bohemian style

bohemian, lange rok, rimpelrok, zomers, gouden elastiekband


Als je een rimpelrok in het kort kan maken, kan je dat ook in het lang, dacht ik :)
Het is hetzelfde principe, alleen heb je nu wat meer stof te verwerken.

 



Ik moet toegeven, het is niet iets wat ze alle dagen kan dragen. Maar het is bijna vakantie en met een gewoon wit T-shirtje kan het perfect op een warme zomerdag. 


Gouden elastiekband had ik nog liggen. Ik had een metertje gekocht en heb ongeveer een halve meter nodig om een rokje te maken. In combinatie met het zachte mintgroene stofje vind ik het geslaagd.





Een kleine tip bij het maken van een rimpelrok met elastiek:

Om jouw stof te zigzaggen, aan elkaar te zetten of om te zoomen, kies je garen die bij de stof passen.



Om de elastiekband aan te zetten neem je garen die bij de band passen. Anders heb je een lelijke (in mijn geval) witte lijn op de gouden elastiek. 




Stof en elastiekband: Modecoupon.



Volg mij via Facebook of Bloglovin'



4 opmerkingen:

  1. Waaauw!! Sjiek! Je dochter ziet er hip uit! En bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och zie, hoe tof is dit zeg! Als ik dat aan de dochter laat zien mag ik ook aan het naaien gaan.

    BeantwoordenVerwijderen