maandag 16 mei 2016

Eenhoorns

Het stofje met eenhoorns lag al een jaar in de kast. In de eerste plaats wist ik niet wat ik ermee ging maken en in de tweede plaats wist ik niet of ik er wel iets mee zou maken.
Het is namelijk een stofje dat niet bij iedereen in de smaak valt...
Twee weken geleden maakte ik voor het eerst de Candydress van La Maison Victor. En onder het motto ééntje is geentje begon ik aan een tweede exemplaar.


candydress, la maison victor, lmv, eenhoorns, stof en co



Bij het vorige kleedje knipte ik de patroondelen van het bovenstuk dubbel zodat het gevoerd was.
Bij gebrek aan stof tekende ik bij deze de halslijn iets breder zodat die kon omgezoomd worden.
Eigenlijk zijn ze op beide manieren mooi afgewerkt.




Bij mijn vorige blogpost vergat ik te zeggen dat ik kledingmaat 104 gebruik. MAAR! Voor het rokje neem ik de lengte van maat 134, de breedte blijft 104.
Je ziet het eigenlijk op het patroonblad al dat het rokje heel kort uitvalt. Dus je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen en achteraf afknippen en omzomen wat nodig is!



Stofje: Stof en co
Patroon: Candydress van LMV



Volg mij via Facebook of Bloglovin'


4 opmerkingen:

  1. heel erg schattig en mooi!! Staat haar beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ik me eraan gewaagd heb om het te maken vind ik dat ook! :) Bedankt!

      Verwijderen
  2. heel tof! Ik zo'n jurkje dat ik zelf zou willen omdat het er zo comfortabel uitziet!

    BeantwoordenVerwijderen