donderdag 18 februari 2016

Wij hadden geen koningswens maar een prinsessendroom...

en zes maanden geleden kwam die uit!

Toen werd de jongste snoes geboren. Fantastisch toch twee meisjes!
Het doopsuiker maakte ik zelf. Het thema was konijntjes.

doopduiker, konijn, roze, wit, meisje, baby, geboorte,

We gingen voor twee verschillende soorten. 
Een potje en een zakje.


doopduiker, konijn, roze, wit, meisje, baby, geboorte,

 Voor de potjes werden kleine bokaaltjes gekocht. 
De dekseltjes verfde ik wit en met het lijmpistool zetten we er konijntjes op. 
De naampjes drukten we uit met een lettertang uit Hema.  Daar kon je een navulset bestellen waar roze bij zat.




De zakjes werden zelf genaaid met een patroontje dat ik hier vond. 
Ronde konijntjes waren meer mijn ding dus werkte ik het patroontje een beetje bij.
Dikke, witte vilt werd gebruikt zodat het kon afgewerkt worden met een kartelschaar.
Ik tekende er oogjes op met textielstift. Het neusje werd geflockt en de wangetjes kleurde ik roze met krijt.
Als laatste nog haar naam. Daarvoor gebruikte ik schrinkelpapier. Veel mensen zijn ondertussen vergeten dat het bestaat, maar ik vind het nog steeds heel leuk om mee te werken. 

doopduiker, konijn, roze, wit, meisje, baby, geboorte,

Ze zagen er naar mijn mening heel schattig uit.
Bijna zo schattig als het snoesje zelf. 




Volg mij via Facebook of Bloglovin'

1 opmerking:

  1. Oh wauw! We hebben helemaal dezelfde smaak! En ik ben ook zo een fan van Schrinkelpapier!

    BeantwoordenVerwijderen