woensdag 27 januari 2016

Prinses Ella

Daar was het dan... voor de allereerste keer... een briefje in de boekentas waarop staat:
"Wij vieren Carnaval op school! De peuters die willen mogen zich verkleden die dag."

Hier had ik al lang op gewacht! Meer dan een jaar verzamelde ik ideeën op Pinterest om zelf carnavalkostuumpjes te maken. Het waren heel originele ideeën: een vosje, Alice in Wonderland, een schattig indiaantje, een vogel in een kooi, cookie monster, een pauw,... .

Dus mijn vraag aan de oudste snoes:
"In wat wil jij je graag verkleden?"
"Een prinses." klonk het.
*stilte*
"Een prinses? Weet je het zeker? Want ik heb heel veel leuke ideeën hoor!"
"Ik wil een prinses zijn!"

Ok... Een jaar heb ik originele ideeën verzameld maar de dochter was vastberaden en wou een prinses zijn. En wat voor één! Ik zette mijn beste beentje voor en maakte een prinsessenkleed om trots op te zijn!

verkleden, carnaval, prinses, SVDHZ, modecoupon




Het bovenstuk komt uit SVDHZ en ik koos voor die met een boog.

Voor de plooimouwen gebruikte ik de beschrijving van het Grace-kleedje:

De onderrok is een rechthoek die tot aan haar tenen komt en maakte er een rimpelrok van .
Voor de bovenrok gebruikte ik dezelfde rechthoek maar knipte de twee hoeken in een gebogen lijn af zodat je vooraan de onderrok nog kan zien.







Prinses Ella!
In mijn ogen de mooiste prinses die er bestaat. 




Stofje: Camelot (clover in blue) uit Modecoupon in Sint-Niklaas.

Haarbandje: H&M



Volg mij via Facebook of Bloglovin'




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen